יום שני, 9 בינואר 2017

חורף חם בג'ירף

לג'ירף תמיד היתה פינה חמה אצלי בלב, מזה כעשור אני אוכלת שם מעת לעת בין אם אני מתעצלת להכין ארוחת ערב אז אני מכירה כבר בע"פ את תפריט המשלוחים שלהם ומזמינה T.A או בין אם זה שאני קובעת עם החברות שלי אחרי העבודה לארוחה בקזו'אל כי זה מקום שדי קולע בטעמם של כולם (כולל חברותיי הצמחוניות). ג'ירף,רשת אסייאתית השומרת על יציבות יותר מ20 שנה ובענף המסעדנות זה לו בכדי רק מראה שמה שהם עושים הם עושים די טוב ולשביעות רצון, ג'ירף מונה כ10 סניפים שפרוסים ברחבי הארץ. לא סתם ג'ירף נהפכה למסעדה למפגש ארוחות משפחתיות עם הילדים בה כל אחד יכול למצוא את המנה שהוא אוהב. המנות בג'ירף גדולות ומשביעות וניתנות לחלוקה די מותאמות לחך הישראלי ובמחירים סבירים, אוכל לא יומרני ולא יקר. מנות ששנים כבר רצות בג'ירף כמו הפיליפינית החריפה,המנה הקיסרית בקר,חצילים ואורז, גיוזה קרם ברולה טעים במיוחד ואני מסוגלת להגיע רק בשביל התענוג הזה ועוד. הגענו לג'ירף בערב קר וגשום והרי שזה לא מן הנמנע שנזמין סאקה חם, אלכוהולי וחם שמעלה את הטמ"פ בגוף בשניה ומעלה חיוך בו זמנית על הפנים הרי שזה רווח כפול.

הזמנו תחילה עם הסאקה החם סלט שרימפס טמפורה, שרימפס טמפורה עם חסה ורוטב אסייאתי פיקנטי, 39 ₪. סלט שאני מזמינה אותו הרבה בג'ירף, עלים טריים ורעננים עם שרימפס בטמפורה במעטה קראנצ'י ומעט חרפרף, נשנוש קלאסי לפתיחה לצד האלכוהול.
אין על מרק חם ומהביל בערב קר, אין נחמה יותר גדולה מזו. לאחרונה ג'ירף השיקה מרק חורף סיני, מרק גדול ועשיר המשמש כארוחה בפני עצמה,מבוסס על ציר בקר צלול ובו נתחי בקר רכים שעברו בישול ארוך,כיסוני וון טון במרקם אווירירי וקליל במילוי עוף ותיבול מדויק וטעים, אטריות סומן עדינות, פיטריות שיטאקה, כרוב סיני ובצל ירוק. המרק מתובל בג'ינג'ר ולימון גראס ומשם הוא מקבל את הטעמים הלימוניים ואת החריפות הקלה,56 ש"ח. המרק מתאים לחלוקה ל2 אנשים ובהחלט משביע.



היתי במוד לסושי ובמקום לבחור מאחד הרולים המוצלחים במקום החלטתי לבחור במנה חדשה בשם צ'יראשי,מנה הכוללת אורז דביק,דג או טופו, אבוקדו עם יוזו, טוביקו, ג'יננג'ר כבוש,שומשום שחור ואצות, מנה גדולה ומשביעה יותר מסושי רגיל. צ'יראשי,סושי מפוזר שכל מרכיבי הסושי רול מפוזרים למעשה בתוך קערה, אז במקום לקבל את המרכיבים בסושי רול מקבלים אותם בקערה נחים זה לצד זה. אני בחרתי בצ'יראשי chirashi sushi סושי סלמון, קערת אורז עם סשימי סלמון,סלט אבוקדו ויוזו, טוביקו וג'ינג'ר,42 ש"ח. בתוך קערה הונחו פיסות של סשימי סלמון טרי בצבע כתום ומשגע ובמרקם רך ונעים לאכילה, סלט אבוקדו ויוזו, מלפפונים טריים חתוכים דק דק ונראים כה רעננים, ג'ינג'ר כבוש, שומשום שחור וגזיזי אצות שמעניקות קרנצ'יות. המלצרית המליצה בחום לזלף מעל רוטב סויה ולערבב הכל אך המנה נראתה כה אלגנטית ואסטטית שהיה לי ממש חבל לערבב הכל, אך על אף החששות עירבבתי ונהנתי מארוחת סושי מפורק בקערה,כל המרכיבים השתלבו נהדר וזה פשוט הרגיש שאוכלים סושי אך הוא רק שונה בנראות שלו.

כמו כן נהננו מסנגריה אדומה חמה, מתקתקת ומחממת.

את המנה הבאה הזמנתי בידיעה שאני לוקחת אותה למחרת בעבודה, סנדוויץ' סושי בשם אויניגרי שאפשר למצוא אותו בכל חנות מזון טיפוסית ביפן ,אז מה שטוב ליפנים בהחלט יהיה טוב גם לנו. זו בהחלט תוספת מצוינת לארוחת צהריים קלילה מלבד שווארמה, סביח ופאלפל שהם אוכל רחוב טוב ומוכר אך אני תמיד בעד גיוונים. אוניגרי, משולש אורז עטוף באצת נורי מגיע במילויים שונים עם סלט אבוקדו ויוזו לצמחוניים, ספייסי טונה וספיישל סלמון,16 ש"ח. האצה של האוניגרי נעטפה משני צדדיה בצלופן שקוף ובאמצעות סרט המשיכה המצוי במרכז העטיפה מסירים את הצלופן משני צדדיו וכך האצה נשמרת פריכה כי ללא הצלופן היא היתה באה במגע עם האורז סופגת לחות והיתה הופכת לסמרטוטית תוך זמן קצר. אחרי שמסירים את הצלופן מזלפים לתוך המשולש אורז כמה טיפות סויה ואוכלים בכייף. אכלתי אחד במקום ולקחתי שניים איתי בT.A ונהנתי מהם בבוקר שלמחרת בעבודה. בהחלט שינוי מרענן בתפריט האוכל שלי במשרד, מואי לייק.

טוב אני כ"כ צפויה שזה מביך אז כמובן שקינחנו עם קרם ברולה בננות של המקום כי זו פשוט קלאסיקה שתמיד עובדת, ברולה בננות,שכבות של קרם ברולה בין טוויל שקדים,בננות מטוגנות ברוטב קרמל קינמון,42 ש"ח. קרם ברולה מתוק וקר מונח בין טוויל שקדים קראנצ'י ובננות מטוגנות חמימות שנמסות בפה. כל ביס פשוט מושלם. אין מצב שאני בג'ירף ואני לא מזמינה את הברולה בגדר חובה!

 ג'ירף מקום נהדר למפגש חברתי עם החברים או מפגש לערבים משפחתיים עם הילדים כי למקום תפריט רחב בו כולם ימצאו מה לאכול קטנים כגדולים, מנות גדולות לחלוקה, השירות טוב, זריז ויעיל והמחירים סבירים. עכשיו שהכרתי את האוניגרי בהחלט יככב אצלי בארוחות הבוקר שלי בעבודה, סנדוויץ' פשוט,טעים ובריא.

ג'ירף

אבן גבירול 49 תל אביב
03-6916294





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה