יום רביעי, 27 ביולי 2016

תפריט ספיישל פירות ים ימי שלישי בOGGIES * המקום נסגר *


שוק לוינסקי ופלורנטין הפכו לא מכבר למתחם קולינרי מסעיר אז כן יש עדיין את חנויות הבדים,ביגוד לסיטונאים, דוכני התבלינים, המעדניות,מכולות שכונתיות,בורקסים ושאר מאכלים מסורתיים ויש גם את השוק שצומח ומתפתח בכל יום עם חמארות וברים עם אוכל שמתבססים על חומרי גלם הטריים היישר מהשוק. סוף סוף יש גם לפודיז,נהנתנים גרגרניים כמוני שלא אוכלים כשר-מסעדה עם מנות אמריקאיות שמספקת את הסקרנות והרעב למשהו שונה, מושחת ומיוחד. בOggis חלל תעשייתי אורבני עם בר קטן עם אלכוהול ותפריט של דיינר אמריקאי, לדעתי המילה דיינר פחות מתאימה כי האוכל פה הרבה מעבר מבחינת איכות ודיוק בטעמים. לגיל כהן השף יש את הטאצ' המיוחד הזה שכל מנה שהוא מוציא היא פשוט טעימה ונדירה,כל מנה פשוט פוגעת בול. אופן ההגשה של המנות בפשטות כובשת,עיצוב מזמין ומגרה של הגשת האוכל, אוכל נפלא שמדבר בשקט בלי צילחותים מטורפים ומתייפיפים הטעמים הם אלו שקובעים בשורה התחתונה וגורמים לי לפקוד את המקום לעתים מאד קרובות. בOGGIES החלו מסורת של פירות ים בימי שלישי 'Province Tuesday' -הכל טרי ונקנה ביפו. ברגע שזה נודע לי הייתי חייבת להתייצב על המשמר (זה גם ככה מתחת לבית שלי,כייף גדול). הגעתי מיד אחרי העבודה והתרעננתי עם ברד מלון וודקה צונן ומרענן.

יש לי חולשה לקלמארי מטוגן ,זה ודרינק בסוף היום יהפכו אותי למאושרת בנשים, הזמנתי קלאמרי מטוגן עם רוטב צ'יפוטלה בצד. מנה מטוגנת עם רוטב חרפרף מצוין, אחלה נשנוש לתחילת הערב.

המשכתי עם גראטן תירס עם סקאלופ, גראטן טבעוני (אין בו תוספת חמאה ופרמז'ן). סקאלופ (טרי) שמנמנן שנצרב על הגריל הונח במרכז הקערה עם סוג של פולנטה/מחית תירס מתקתקה עם חתיכות חרפרפות קלות של בצלי שאלוט ועירית שנצלתה קלות והוסיפה טעם דומיננטי למנה.

בהמלצת השף אכלתי שרימפס בורגר עם רוטב טרטר מעל וצ'יפס,בורגר עסיסי שעשוי בחלקו משרימפס קצוצים ושרימפסים חתוכים גס. היה כייף להרגיש צ'אנקים של שרימפס בכל ביס,טעם מובהק של שרימפסים בגריל בליווי רוטב טרטר מעולה בתוך לחמניה אווירירת. מנה פשוט מדהימה, לא הפסקתי להתפעל כמה טעים וזה פשוט חוסל תוך מס' דקות. שאפו לגיל השף- מנה נדירה בעיני ! 

מנה נוספת שמכבבת בתפריט הספיישלים בימי שלישי - סנדוויץ' סרטנים שהגיע עם רוטב טרטר מעולה, חסה אלון ועגבניה. מי שאוהב  סרטנים מתמכר לטעם ולניחוח מהים (שתמיד מעלה זכרונות מחופשה קסומה בים תכול במקום  far far away .האוירה במקום כ"כ משוחררת באוירה חמה וביתית אז גם שאני יושבת על הבר אני נהנת לי ממשקה אלכוהולי צונן ולקשקש עם הצוות במקום (על אוכל נו מה?!) ונהנת מקוקטייל עם אבטיח, על בסיס וודקה, אייס T וטריפל סק (ליקר תפוזים). קוקטייל מרענן שמכריז שהקיץ זה כאן ועכשיו.

כאמור ימי שלישי הם ספיישל פירות ים (הכל טרי נקנה ביפו) עוד בתפריט הקבוע -מנות מושחתות מהמטבח האמריקאי,כמו מבחר נקניקיות, המבורגרים,ירקות מטוגנים, כריכים כמו BLT, קורנביף וסלופי ג'ו (הכל אגב נעשה במקום כולל הרטבים שהוגשו לשולחן,קטשופ נדיר ורוטב ברביקיו) פלטות נקניקים ודגים, צ'יפס שמוכן במקום (עזבו אתכם מכל הקפואים הפארשים) וצ'יפס משורש היוקה. הכל מוגש על נייר בצורה פשוטה, נקייה מזמינה .מאחר ואני די הרבה פה (זה מתחת לבית שלי כ"כ טעים ובמחיר שפוי) שריכזתי את שאר הדברים שטעמתי במס' הזדמנויות שונות. ראשית אתחיל עם סלופי ג'ו, בשר בבישול ארוך , ברביקיו , מוגש בלחמנית המבורגר. לחמניה אוורירית עם בשר טחון ורוטב ברביקיו שנעשה במקום-פשוט טעים.

צ'יפס יוקה, צ'יפס מיוחד ללא ספק ,פריך ונהדר.

סנדוויץ' קורנביף ,150 ג' קורנביף ביישון ביתי, בצל עגבניה, חסה, גבינת צ'דר, חרדל ומיונז בלחם אחיד. אחד הסנדוויצ'ים המושחתים והטעימים עם קורנביף ביישון ביתי והצ'דר מעליו,שוב, אני נהפכתי למעריצה של השף גיל כהן, כל מנה מדוייקת בטעמה. 

וכך זה נראה מבפנים : 

פטריות צרובות בגריל, לכאורה להתפרש כעוד מנה נדושה ובנאלית , אך פה היא מדויקת בטעמה. מבחר פטריות בשרניות בגריל, עסיסיות עם עשבי תיבול (לרגיע ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר על בשר) מנה צמחונית סופר טעימה.

סלט קיסר, רוטב קיסר קלאסי,פרמז'ן,קרוטונים ונתחי אנשובי, כבר אכלתי בהרבה מקומות סלט קיסר, המרכיבים די פשוטים וברורים אך משום מה התוצאה לא בהכרח  טובה. נכון, זה כולה סלט ואני כולי בהתלהבות אבל מה שמגיע מגיע ,זה אחד הסלטים הטובים שאכלתי בזכות הרוטב הנהדר, עלי חסה טריים ורעננים ופילטים של אנשובי שפוזרו מעל. מושלם!

OGGIES, מזללה אורבנית עם תפריט אוכל מתוחכם באווירה נעימה ומשוחררת, האוכל מדהים והאווירה במקום ביתית וסחבקית עם שירות חם וחיוך קבוע. זה נהפך למקום קבוע שאני מגיעה אליו היישר מהעבודה כי אני כ"כ אוהבת את האוכל פה, הכל טעים ומדויק.


OGGIES
 
מרחביה 4 תל אביב 

03-5168244


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה