יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

MEZZE, לא רק לצמחונים וטבעונים, אוכל בריא,טרי, סופר יצירתי וטעים *המקום נסגר*


 MEZZE ביסטרו צמחוני /טבעוני וותיק שקיים כבר מ2004 ברח' אחד העם (סמוך לשנקין) בעל תפריט צמחוני וטבעוני. אני מכירה את המקום כבר מלפני שנים (8 שנים להערכתי,שעוד גרתי ליד בשכונה על רחוב אחד העם) והוא שימש כבית קפה השכונתי שלי וברגע שחשקה נפשינו בשקשוקה התייצבנו חיש קל במקום (היה במרחק הליכה) וזללנו שקשוקת קשקבל שעוד זכור לי הטעם והזכרון בפה. זו היתה המנה המועדפת שלנו שם , ובאנו שוב ושוב. לא חושבת שכבר אז שמתי לב בכלל שהמקום צמחוני/טבעוני, זכרתי שהשקשוקה טובה אז פשוט באתי לעוד. עברו השנים וטרנד האוכל הבריא תפס תאוצה ואם עד כה הכרנו רק מעט מהמטבח הצמחוני אז עכשיו מאתגרים אותנו גם עם טבעוני (בעבורי זה קיצוני לי למדי) אז מן הסתם ישנה דרישה יותר של אנשים כולל חברים שלי שמחפשים לאכול אוכל בריא והדגש הוא כמובן בעיקר שיהיה טעים. אין מה לעשות לאוכל טבעוני יצא שם רע ולא באמת כולם מצליחים לקלוע בטעם ומגישים ערימות של ירקות ועוד ירקות בלי מעוף. שמחה שבMEZZE קלעו בגדול לטעמי כי אני אוהבת ירקות (אני לבטח שוברת איזה מיתוס כי כולם בטוחים שאני אוהבת רק ג'אנק) אני פודייי, אוהבת בגדול כל מה שטעים בין אם מדובר בפאלפל מטוגן בלוד, ארוחת גורמה בנווה צדק, או אוכל בריא וטעים באחד העם. לי זה לא משנה, העיקר שבמבחן התוצאה יהיה טעים, זה ה50 סנט שלי (:
כן גם אני הייתי סקפטית לגבי אוכל צמחוני וטבעוני נשמע כ"כ בריא ומשעמם להחריד שפחדתי פן גם ישמים אותי והופתעתי מאד לטובה ,האוכל ב-MEZZE עשוי מעולה,עם יד במטבח מאד בטוחה, אוכל יצירתי בעל תיבול נועז,יצרי ובריא תוך שימוש במוצרים וחומרי גלם מעולים,לחמים אורגנים, קטניות ,ירקות, בקיצור כל מה שהגוף זקוק לארוחה מלאה ומזינה. האוכל  הינו ים תיכוני בעל קריצות לטעמים מהמזרח הרחוק והתפריט ללא גלוטן. תכלס, הכי כייף שאחרי כזו ארוחה לא מלאים,מפוצצים ועייפים. הופתעתי לגלות בMEZZE אוכל צמחוני (ואף טבעוני) שהוא טעים ויצירתי שהשתדך לי טוב עם מעט האלכוהול שהזמנתי בכדי להתחמם ולהתפנק מעט בערב קר שכזה (סיידר חם מחוזק ברום). האוירה במקום די אינטימית וחמימה, מאד מזמינה ונעימה לישיבה,מוזיקת ג'ז ורוק רגוע ברקע. הגענו בערב דצמבר קר, ובפנים היה דיי קוזי. המקום בעיצוב צרפתי, פינת חמד בלב ת"א על אחד העם (סמוך לרוטשילד והסביבה) עם מקומות ישיבה בחוץ וישנה גם גינה מקסימה. כאמור, הזמנתי סיידר חם מחוזק ברום עם מקלות קינמון וקוביות תפוח ,משקה חמים ונעים בערב חורפי שכזה. החלטנו לקחת מספר מאזטים לתחילת הארוחה ולחלוק בעיקרית אחת. לשמחתי קלעתי בול בבחירת המאזטים כי הראשון היה בול לטעמי, ואין זה משנה בין אם אני קריניבורית או צמחונית אני פשוט פודיי, אוהבת אוכל שהוא טעים וגם שהאוכל "רק לכאורה" מירקות. הביאו לי אוכל טוב אני מבסוטה,זה הסלוגן שלי. מנה ראשונה , ארטישוק ירושלמי ושעועית ירוקה רחבה צרובים עם עגבניות טריות ומיובשותקוביות צפתית קשה ונענע. מנה מצוינת לפתיחת הערב, השעועית והארטישוק הוקפצו קלות על הפלנצ'ה ועדיין נשארו קשים,קראנצ'ים בעלי ארומה נהדרת של חריכה. אהבתי את תיבול הטעמים במנה ואת משחק המרקמים בין הירקות שנותרו קשים לעגבניות השרי שהתרככו בזמן ההקפצה וכמובן בל נשכח את הנענע שהעניקה את הרעננות למנה.  














אני מתה על על סלטים ירוקים במיוחד מלאי עשבים (הברזל שלי כ"כ נמוך שזה ממש בגדר המלצת חובה מהרופא) אז המשכנו עם מזט ירוק, המון עשבי תיבול, קטניות מונבטות וגרעיני חמניה ברוטב של חומץ בן יין וסילאן. סלט סופר מרענן וחמצמץ עם ביסים קראנצ'ים מגרעיני החמניה והקטניות. התיבול היה מדויק , חמוץ וטעים. 
עם כל אהבתי לירקות, אני אוהבת וצרכנית לא קטנה של פחמימות אז המשכנו עם "מסבחה" של לוביה חמה  מוקפצת עם עגבניות, שום וכוסברה על טחינה אורגנית מלאה. שוב הופתעתי לגלות מנה טעימה עשירה בטעמים, מסבחת לוביה חמימה מעל טחינה נהדרת עם סלט עגבניות רענן מעל.  המנה הגיעה עם פיתה מלאה לניגובים בפאן שלנו וסוג של פסטו כוסברה שהיה מצוין.
המשכנו עם עלי גפן, ממולאים באורז מלא, עשבי תיבול, גרעינים ורכז רימונים,מוגש עם רוטב קשיו ועשבי תיבול. עלי הגפן היו שמנמנים למראה ומלאים בכל טוב, ושוב התיבול שעשה את כל ההבדל, חמצמץ, עשיר בטעמים, שווה ! מי שאוהב ממולאים זו מנת חובה מבחינתו , אמנם קטנה כי היא בפתיחה אבל טעימה מאד.














גולת הכותרת והפתעת הערב שייכת למוסקה הזו.  מוסקה Mezze, שכבות של חציל ותפוחי אדמה עם מלית עדשים וירקות . יש כ"כ הרבה נחמה במוסקה,בין שכבות החציל והמילוי ,מנה שאכלתי פעמים רבות בוראסיות שונות ורבות עם בשר ובאשמל ואמרתי לעצמי מה כבר יפתיעו אותי בגרסה הצמחונית? פייר ? התאהבתי.  מנה פשוט מצוינת עם שכבות של חציל רכות עם מילוי עדשים שהגיע כממרח משגע, אהבתי את הפריכות וההשחמה של קצוות החציל בתנור, צבע דבש ,חרוך במידה הנכונה עם קראנצ'יות בצדדים וטעם  משגע.  מחית כרובית עדינה הוגשה ליד המוסקה. היה פשוט נפלא.














בהמלצת המלצר הזמנו עוגת פיסטוק עם שיערות קדאיף חלווה ויוגורט ליד, זילוף של טחינה וסילאן מעל. סיום קליל, מתוק ובריא לערב זה . 

לסיכום, MEZZE ביסטרו צמחוני/טבעוני שמגיש אוכל בריא בתיבול מדויק וטעים, יד טובה ובטוחה במטבח שיודעת את העבודה,שיכולה למנף בין עוד מנת סתם ירקות למנות משגעות מירק שהן ממש ארוחה וחגיגת טעמים בפה. אוכל שעשוי כהלכה, עז טעם עם הרבה אהבה והבנה באוכל. ארוחת הטאפסים שמורכבת ממספר מנות ראשונות  יכולה להתאים לזוג לחלוקה,פשוט לטעום ולאכול מכל מבחר המנות במסעדה.  התחושה אחרי ארוחה כזו היא נעימה וקלילה,בריאותי מעל הכל וגולת הכותרת בעיני שזה טעים.  כאמור, אני קרינבורית שהופתעה מאד לטובה. האוירה במקום אינטימית וביתית, שירות חברותי,התחושה די משוחררת ונעימה והמחירים נוחים. 

MEZZE
אחד העם 51
תל אביב
03-629-9753






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה