יום חמישי, 18 ביוני 2015

Cicchetti טאפסים איטלקים - מטורף כמה שטעים פה !


הגענו לצי'קטי בשעות ערב המוקדמות ,די בפתיחה למען האמת , בחרנו לשבת בחוץ , באחד השולחנות הקטנים, ממש על הכביש , הכי תל אביבי kind of  way כבר מזה זמן מה ששמעתי על המקום והגיע הזמן לבדוק מקרוב כי מה שטוב ושמח לאיטלקים טוב גם לי. התפריט מורכב מצלחות קטנות, ובתכלס הכי כייף לעשות שרינג לשולחן וכך אתה יכול לטעום מאינספור מנות וטעמים שמשתנים , ביננו ,הקונספט הזה לאכול רק סטייק ופירה ליד כבר די משעמם אותי אז ברור שאני  אוהבת , סליחה , מעריצה את התפריט בצ'יקטי והיד שהכינה את האוכל אני פשוט מוקירה. ברכות לשף , מיכאל גרטופסקי, מזמן לא נהנתי ככה במסעדה שכל מנה היתה פשוט מצוינת. כאמור, מה שטוב לוונציה גם טוב לנו. פתחנו את הארוחה עם בירת  פילזנר , בירה צ'כית בהירה.

 אני גיליתי את הארטישוקים יחסית מאוחר בחיים, ואני מודה שלא כל מקום יודע להוציא את מרקם הטעמים המשובח של הארטישוק,בצ'יקיטי זו היתה מנה מצוינת. קרצ'ופי ,ארטישוקים צרובים , גבינת כבשים, בצלים וסלסלה ורדה, ארטישוקים צרובים שהונחו בתוך תלולית חמצמצה שנראתה כמו פסטו אבל הטעמים היו חמוצים יותר, נראה לי בשילוב של כוסברה ואף רוקט , הרוטב החמוץ כ"כ החמיא לארטישוקים ואני פשוט התענגתי על כל ביס וביס.


אז מה עוד עוד  היה לנו, כבר אמרנו שמדובר על שרינג כן? טורטליני ריקוטה ותרד ,פסטה עבודת יד , ריקוטה ביתית , תרד, אפונה ועגבניות לחות ,אהבתי את המילוי העשיר של הרביולי בגבינה והתרד , רוטב העגבניות היה מעט חריף , היה מנעד של טעמים בין החריפות של רוטב העגבניות , האפונה העדינה והפרמז'ן.


המשכנו עם קלמרי בפלנצ'ה עם ארטישוקים עם סלצ'יצ'ה וסלסה ורדה,שוב הארטישוק מככב על הפלנצ'ה הפעם לצידו של הקלמרי וניכר חמצמצות שדמתה לרוטב הקודם עם הארטישוקים החמצמצות הזו מאד מחמיאה לקלמרי ולארטישוק , עוד מנה מצוינת.

לא יכולנו שלא לראות בתפריט מנה מושחתת מלאת פרודוקטים מושחתים בעליל , בשר סרטנים וצ'וריסו
כל אחד שלעצמו הוא עז טעם אז ביחד נראה לי שיש לצפות למשהו טעים במיוחד. למנה קראו :
 ריזוטו אל גרנקיו , ריזוטו עם גרעיני תירס , בשר סרטנים , מסקרפונה וצ'וריסו,הריזוטו הוגש בסין קטן , הטעמים של הצ'וריסו המעושן התערבבו עם טעמים מן הים של הסרטנים והכל לוטף בהרבה מסקרפונה וגבינת פרמז'ן, לא היה בטוח איך כל הטעמים ישתלבו  אך זה התחבר מושלם , בין המתוק של התירס לחריפות של הצ'וריסו והטעם המעושן ,  אכן מנה שמנחמת ומלטפת מכל טוב.

בגזרת הבשר הזמנו את הספיאדיני די מנזו , פילה בקר מפולפל בטירוף מח עצם ( יאם) ציר בקר מצומצם וירוקים. במרכז הצלחת הונח לו שיפוד  פילה בקר מפולפל מאד , עז בטעמים לצדו של הבצל שחרוך על הפלנצ'ה , שום קונפי ועלי רוקט. זה אמנם רק שיפוד פילה אבל התיבלון שלו , היד הרחבה הזו עם הפלפל זה מה שעשה את ההבדל , והמח עצם ,ומי שאוהב את זה , פשוט יודע למה כי זה שומני וטעים בטירוף.

קינחנו בטירמיסו, רום מתובל. לכאורה תפריט הקינוחים היה די מצומצם והתבעסנו לרגע קל מהמבחר הדל כי אחרי כ"כ הרבה דברים טעימים לא רצינו ליפול ולהתאכזב על קינוח פשוט ומשעמם , אז הלכנו על בטוח , על הטירמסו , והוא הוגש בכוס קפואה עם  טירמיסו אוורירי ולרגע קט הפלגתי לתוך חלום מתוק.

לסיכום , עליי לציין שאהבתי מאד את היד שהכינה את האוכל בצ'יקטי , הכל היה טעים ויצירתי.  המקום חמוד , הוייב טוב, המרפסת בחוץ ממש על הרחוב , המחירים סבירים , צריך לקחת בחשבון שמדובר בטאפסים ובמנות חלוקה.  אני לגמרי מתכוונת לחזור בשנית  היתה לי חוויה פשוט מעוררת חושים ובא לי שוב כבר עכשיו !

צ'יקטי - Cicchetti

יהודה הלוי 58, פינת רחוב מזא"ה תל אביב

טלפון: 053 -9344951


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה