יום שישי, 2 באוקטובר 2020

משלוח אוכל ביתי ומנחם מגואטה, מסעדה טריפולטאית וותיקה ביפו

ושוב פעם מתוך געגוע לאוכל של בית ובשילוב של יותר מדי ישיבה בית בזמן ההסגר (CORONA TIME) הזמנתי אוכל ביתי ומנחם ממסעדת גואטה. כי מה לעשות בגלל המצב לא ראיתי את אמי מזה זמן מה וכ"כ בא לי ארוחה משפחתית וטעימה.
גואטה, מסעדה טריפוליטאית אסלית וותיקה שממוקמת בשדרות ירושלים ביפו מול מתחם נגה ותיאטרון גשר ובה סירים גדולים של תבשילים אותנטיים משובחים, אוכל שמזכיר לי את בית סבתי ז"ל. אוכל שמעורר געגוע לבית חם, אוכל עם נשמה, יד ולב של סבתא טריפולטאית במטבח.
התפריט מציע מגוון מטעמים טריפוליטאיים מסורתיים שמסתמכים על מתכונים שעוברים מדור לדור. קוסקוס אוורירי מצוין, מפרום, צ'רשי (סלט דלעת ושום), דג חריימה חריף, קציצות בשר/עוף, תבשילי בשר בבישול ארוך, מרקים ועוד. הכל מורגש שמוכן עם הרבה אהבה ורגש ממש כמו בבית ואצל הדודות האהובות.
הזמנתי קוסקוס הידוע של גואטה - קוסקוס בשלושה טעמים.
הקוסקוס דק-דק ואיתו שלושה קערות קטנות ובכל אחת מהקערות רטבים שילוו את הקוסקוס.
האחת -קוסקוס עם מרק ירקות, מרק צמחוני של סבתא עם ירקות חתוכים גס.
השניה - טבאחה בלכמון, קדרת שעועית עם בשר ותפו"א בעלי מנגולד. תבשיל ברוטב אדום עשיר שהולך מצוין עם הקוסקוס.
השלישית- טבאחה בסאלק, קדרת שעועית עם בשר ותפו"א בעלי מנגולד. הטבייחה הירוקה היא הטבייחה האהובה עלי.
בנוסף, מפרום - סנדוויץ' תפוח אדמה ממולא בבשר בקר ברוטב אדום ובתיבול ייחודי.
פלפל ממולא מסורתי ואותנטי באורז ועדשים:
בנוסף קיבלתי צ'ירשי -סלט דלעת עם שום, מסייר- חמוצים טריפוליטאים וסלט כרוב לבן חמוץ.
התיישבתי על הספה, שבעה ומדושנת מעונג.
האוכל פה הוא אוכל של בית כמו שזכרתי ואהבתי מבית סבתי ז"ל, לגמרי סגר לי את הפינה עם ארוחה חמה ומגוונת בזמן ההסגר.
גואטה
שד' ירושלים 6, מול תיאטרון נוגה, יפו, תל אביב.
טלפון: 03-518-7818

תגובה 1:

  1. הייתי כל כך מדוכא כשאהובתי עזבה אותי בשביל בחור אחר אחרי שיצאנו חמש שנים, ניסיתי להתחנן שהיא תחזור אליי, היא סירבה ואמרה שאין לה יותר רגשות אליי. אחרי כל האהבה שחלקנו בעבר, לא יכולתי לדמיין את חיי בלעדיה, כי האהבה שלי אליה לא יסולא בפז למסחר מכל סיבה שהיא, יום אחד כשגלשתי באינטרנט ראיתי תגובה על כך שיש לו את הכוח לחזור למאהב לשעבר והחלטתי לנסות לשכנע את עצמי על ידי יצירת קשר איתו ומיד עשיתי הוא ענה והסברתי מה עובר עליו והוא אמר שבחור אחר השתמש בה בכישוף וודו ובגלל זה היא עזבה אותי בגללו למרות הדאגה שלי אליה וההבטחה שהוא יעזור לי להחזיר את המאהב שלי, וזה גם יעזור לי להטיל עליו כישוף כדי שלא יוכל להכות אותי בחזרה בעתיד, תוך פחות משלושה ימים נורה גבר על ידי גברים אלמונים בפלורידה ותוך 48 שעות החברה שלי הייתה בבית שלי וחיכתה שאחזור מהעבודה, וכשחזרתי, היא התחילה להתחנן ואמרה שהיא מצטערת שהיא מעולם לא ידעה מה פגע בה. תודה לך ד"ר אפטה על עזרתך. צור קשר עם DR APATA לקבלת עזרה מיידית באמצעות דוא"ל: drapata4@gmail.com. אתה יכול גם לשוחח איתו ב-WhatsApp/Viber באמצעות (+66 81 302 8552). צור קשר עם DR APATA לקבלת עזרה מיידית באמצעות דוא"ל: drapata4@gmail.com. אתה יכול גם לשוחח איתו ב-WhatsApp/Viber באמצעות (+66 81 302 8552). צור קשר עם DR APATA לקבלת עזרה מיידית באמצעות דוא"ל: drapata4@gmail.com. אתה יכול גם לשוחח איתו ב-WhatsApp/Viber באמצעות (+66 81 302 8552)

    השבמחק