יום שני, 11 בינואר 2016

אונזה, הבחירה שלי בבר האוכל הכי שווה ביפו


אונזה עונה להגדרה של בר שהוא מסעדה,לא עוד בר עם אלכוהול ואיזה טוסט משעמם ליד, אלא בר שהוא גם מסעדה בניצוחו של השף יוסי שיטרית שאני כבר מכירה ומעריכה מה"קיטשן מרקט" ובו הוא מגיש אוכל מוקפד, יצירתי וסופר טעים בנמל ת"א בקומה השניה. באונזה שביפו תמצאו קוקטיילים מנצחים ומרגשים שמוכנים בשיטות חדשניות (גם פה הפן המולקולרי לא פסח ולו לרגע). מאוהבת באוירה באונזה, התאורה עמומה, אפלולית וסופר סקסית, מוזיקה בוייב הנכון ואוכל משוחרר. יוסי שטרית ידוע בטכניקות בישול הגבוהות שלו והתפריט מציע אוכל יצירתי, בישול מולקולרי לצד מנות קלאסיות בביצוע טוב (כמו לחם בעג'ון ועוד). שימוש בחומרי גלם משובחים ויד סופר מקצועית ומענגת של יוסי שיטרית, כל מנה שלו ואני לא צוחקת פשוט בא לי לפתח את התמונה בגדול ולתלות בסלון. הגענו במוצ"ש בשעת ערב ובחרנו לשבת בשולחן עם כסאות בר גבוהים (בקיץ ניתן לשבת גם בחוץ) תחילה פתחנו בקוקטיילים, הימני עם הקצפת המשגעת מעל:טקילה עם קציפת אגס והשמאלי עם פסיפלורה.

הזמנו למנה ראשונה את הקלאסיקה של שיטרית מקיטשן מרקט,הביצה, פטריות צרובות,אפונה,קרוטוני בריוש, קציפת פרמז'ן ושמן כמהין לבנות. המנה מגיעה בתוך צנצנת זכוכית סגורה,יש בה פטריות בשרניות צרובות, קרוטוני בריוש וביצה רכה שמתפרצת לכל עבר שנועצים עם הכף, תענוג זללני שפשוט קשה להפסיק לאכול, לוקק עד תום.  

המשכנו עם פולנטה אירנגי ,פולנטה רכה, פטריות אירנגי , פורטובלו ויער ,בוקצ'וי ופרמז'ן. מנה נוספת בצנצנת עם פולנטה במרקם קרמי עם פטריות המשלבת קרנצ'יות מהבוקצ'וי . ביצוע מצוין. אחזור לאכול זאת שוב.

ממשיכים עם סשימי טונה, פפאיה, וינגרט יוז'ו, ג'ל מנגו, קריספי רייס וכוסברה. ראשית אתחיל בצילחות כמה שזה צבעוני, יפה ומגרה, טונה אדומה וטרייה ששודכה לווינגרט יוז'ו ונגיעות של ג'ל מנגו מתקתק. חיבור מענג, שילוב טעמים ומרקמים, כל ביס עורר פליאה שכמה טעים, לי באופן אישי המנה הזו עשתה לי הרבה נחת רוח,היתה בה הרמוניה שקטה. כל ביס חלום. 

המשכנו עם לחם בעג'ון שהיה עשוי טוב ולוטף באהבה עם טחינה מעל. 

חלקנו בשווארמת פרגיות וטלה עם יוגורט. מנה טעימה ,אני אוהבת את השילוב בין הבשר לחמיצות היוגורט שמרענן ומקליל אותו  (נראה לי שהמצאתי מילה או מה עכשיו?)

קינחנו בעוגת גבינה בגרסת אונזה סטייל, בהחלט לא מה שמצפים מעוגת גבינה, למעשה קיבלנו עוגה מפורקת על הצלחת, עשירה בקצפת עם חמוציות, נקטרינות וקראמבל מעל. שילוב של מתוק מהגבינה שהיתה במרקם ענני וקצפתי וחמוץ מהפירות. קינוח שווה !

לסיכום, אונזה הפך לאחד המקומות האהובים עלי שאני פוקדת מעת לעת בשוק הפשפשים ביפו, בר אורבני, אופנתי, באוירה נונשלנטית. אני הכי אוהבת להגיע בשעות הערב להזמין קוקטייל ולהנות  מאוכל מוקפד שלא רק נראה מסוגנן ומרהיב אלא גם מ-א-ד טעים. האוירה בבר מעט אפלולית וסקסית, מוזיקה בוייב הנכון, דרינק במקום הנכון להיות בו.

אונזה

רבי חנינא 3,.

שוק הפשפשים , יפו 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה