יום שני, 25 בינואר 2016

המזנון של אייל שני, פשטות נעימה וממכרת מחומרי גלם משובחים באוירת בלגן




לא נראה לי שיש מישהו שלא מכיר את אייל שני, השף ,הפרובקציה והסגידה הבלתי נלאית לשחלות עגבניה. אייל שני כבר מזמן הפך למותג, בין אם אנחנו אוהבים אותו ואת ההתפלספויות שלו וההתנהגות הפרועה שלו באינסטגרם, התנהגויות מוסריות כן או לא,לבשל הוא יודע, ולראייה,ההצלחה שלו במזנון, אוכל רחוב בפיתה במספר סניפים שמפוזרים בת"א ותמיד מלאים. המזנון -מסעדת מזון מהיר מציעה מבחר מנות בפיתה,אופציות בשריות,דגים ופירות ים, המזנון כבר ידוע בקלאסיקות שלו כמו פיתה מינוט סטייק קצבים, תפו"א מדורה בפיתה ,פיתה עם שרימפס ,פיש אנד צ'יפס,ואיך אפשר בלי הבייבי כרובית שאפויה בתנור. מנסיון, אני לא נופלת לטרנדים אופנתיים אבל הקונספט אצלו בפיתה סיקרנה את חושיי מאד  ותהיתי ולמה לעזאזל היא עולה כ"כ הרבה וכולם נוהרים לשם ולא פוצים מילה על המחיר. פייר? הוקסמתי והתאהבתי במיידי מהפשטות וכמה שזה טעים ונפלא,במבחן התוצאה טעים מ-א-ד ! הפיתות מושקעות והן מכילות בגאווה את כל מה שהוכנס פנימה ולא נקרעות (שאפו) וסופר טעימות. כן לעתים אף יקרות למדי ולכן אני לא פוקדת את המקום כ"כ הרבה כפי שהיתי רוצה לפקוד יותר. האוירה אצל שני תמיד שמחה, מוזיקה רועשת וקולנית (מדי !!!) אפילו בכוונה,ברור לי שזו מתוך כוונה ליצור חווית אכילה שונה מזו שבדוכנים אחרים,חוויה שאייל שני מנסה לכוון אותך דרך האוירה,המוזיקה השמחה והפשטות שבאוכל תוך שימוש בחומרי גלם מעולים והטאץ' הסופי שלו. ישנם מקומות ישיבה על הבר וכולם באינטראקציה עם כולם כולל העובדים שמלהטטים מנות באויר במהירות שיא,רוקדים וכולם באוירה היפסטרית צוהלת, המון רעש ובלגן. בדלפקים ישנן מבחר תוספות כמו שמנת חמוצה,עגבניות טריות מרוסקות, פלפלים חריפים וטחינה שאפשר להוסיף לפיתה או סתם לנשנש אותן עם פסים של פיתה עד שההזמנה שלך תהייה מוכנה. אם נשים את הרעש,הבלגן וחרטוטי שחלות העגבניה בצד הרי שמדובר באוכל טעים מאד וחבל לי לפספס במיוחד אם אני בקרבת מקום (ועל אף המחיר שהוא לא זול- אבל טעים!)

בפעם הראשונה שלי בסניף קינג ג'ורג' (ת"א) אכלתי את הפיש אנד צ'יפס, עלה לא מעט כ-58 ש"ח אבל זו היתה מנה מצוינת שהותירה בי רושם עמוק וזכרון נעים לעוד הרבה שבועות לאחר מכן. הפיתה היתה עבה ורכה,הכילה נתחים של דג שהיה רך ובשרני, תפוחי האדמה היו קריסיפיים והיתה כמות נדיבה של שמן זית שזולף מעל וחמוצים. הכל היה כ"כ מדויק וטעים.

בביקורי לא מזמן בסניף אבן גבירול בחרתי בפיתה עם שם מאד סקסי ומפתה (ארוטיקה במיטבה) אינטימי, נתחים מסתוריים ונסתרים שבפרה (בשפתו של שני) פיתה שמורכבת מנתחי בשר בקר בבישול ארוך ׁ,לילה שלם עם שורשי אדמה,טחינה וחמוצים בנוסף. הבשר רך ועסיסי הודות לבישול הארוך ומלא בטעמים בתוך פיתה עבה,טרייה (ולא מתפרקת) ומכילה את כל הטוב הזה. 38 שח, שווה יותר מכל עוד סתם שווארמה תל אביבית בפינת רחוב.

והנה אני שוב אתמול חוזרת אחרי יום עבודה וסידורים באיזה 20:00 קפואה ורעבה נכנסתי בסערה לסניף שבקינג ג'ורג' עם קריווניג לבשר אדום, אמרו לי שישנה מנה היום במיוחד "אדום מדמם", 80 ג' של אנטריקוט מדמם. פייר נשמע מעולה, בזמן שחיכיתי למנה התפנקתי לי עם החמוצים,טחינה, עגבניות וחריף עם השורות שליד, נשנשתי בתאווה כמו אדם שלא אכל שבוע (: ומאחר והזמנתי מנה מיוחדת כך אמרה הבחורה בדלפק ,פינקו אותי בשורה עם כרובית (אחת ממנות הדגל) שהיתה רכה וטעימה.

המנה שלי  הגיעה לאחר מס' דקות, פיתה שמנמנה מלאה בטחינה, בבשר האדום המדמם שהיה עסיסי ושומני על הפלנצ'ה (כמות קטנה מן הסתם כ80 ג' ) עם עגבניות שלמות  וירקות  בגריל. 42 ש"ח והיה פשוט מושלם. פיתה שהיא בעצם ארוחה, היה ממש מעולה, התבעסתי שקר, לא הופעל חימום וכל החלונות היו פתוחים לרווחה אז נאלצתי לברוח מהר, התבעסתי שלא יכולתי להשאר עוד קצת במקום ולהנות  מהאוכל בניחותא, הקור הרס לי ללא ספק חלק מהחוויה. אבל האוכל? הוי האוכל ! מופלא !

לסיכום , לא זול כי חושבים על הקונספט בפיתה אבל בתכלס מדובר על ארוחה בפיתה , די משביעה וסופר טעימה במחיר של כל שווארמה פושטית בעיר. אז אם אני חייבת לבחור , אז אבחר לי בפיתה של המזנון.
המזנון קינג ג'ורג' 30 תל אביב 
אבן גבירול 23 ת"א  
הנחושת 1 רמת החייל















.


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה