יום רביעי, 20 בינואר 2016

מסעדת אחלה בחיפה, בשרים ופינוקים כיד המלך


ביליתי את הסופ"ש האחרון אצל אמא בקריות והיתי במוד קרינבורי והתחשק לי בשר,ע"פ המלצות הגעתי למסעדת אחלה שצמודה לצומת וולקן בחיפה. המסעדה בעלת חלל גדול ורחב ידיים בעיצוב אורבני הכולל הרבה מקומות ישיבה,מאד אידאלי לארוחה עם המשפחה. מיד כשהתיישבנו המלצרית לא הפסיקה להגיש לנו מבחר סלטים,24  במספר (!!!) וכולם היו טריים וטעימים,מוכנים במקום מדי יום וגם חמוצים עם זיתים חריפים ולאפה חמה שיצאה היישר מהטאבון ועוד. בעיקר אהבתי את סלט המטבוחה שהרגישה לי מרוקאית ואותנטית,סלט האבוקדו, סלט ביצים, טאבולה,חצילים במיונז ועוד. כמו כן קיבלנו חציל בלדי על האש בתוספת שום, לימון וטחינה שהיה נהדר על הגריל ורך ובתיבול מצוין. למסעדת אחלה יש תפריט בשרים משובחים על האש, מבחר שיפודים,סטייקים מבקר, צלעות טלה,כבד אווז, חזה אווז ועוד,כל זה לצד תבשילים אותנטיים כמו מפרום, מוסקה, פלפל ממולא ומרקים כמו מרק בשר תימני ומרק רגל שמוגשים עם חילבה עסלי. במטבח הגדול יש להם גריל על פחמים וטאבון במקום. הזמנו לימונדה קרה והתחלנו לנשנש בהנאה רבה מהסלטים ,זה התחיל כנשנוש וטעימה קצת מכל דבר והכמות היתה בשפע, הרי רציתי להשאיר מקום לבשר, לשם זה הגעתי- חשק ותאווה לבשר, אז השתלדלתי לאכול מעט מכל דבר, והכל היה טרי וטעים.


מבחר הסלטים 






































החציל בטאבון עם שום, לימון וטחינה 

לאחר עיון ארוך בתפריט,לא כ"כ ידעתי מה להזמין כי הכל נשמע מגרה ומפתה,שומן הכבש נשמע נהדר, וגם כבד האווז נשמע מפנק למדי, הפרגיות עם רוטב שום מאד מומלצות במקום (רשום בתפריט שאסור לפספס) וגם סטייק עם כבד אווז נשמע קטלני, או שמא אבחר בקציצות טלה? כבר התבלבלתי מרב המבחר ולבסוף בחרתי להתחיל עם השיפוד שנראה הכי מושחת ועסיסי בעיני, אמרתי שווה להתפרע, שיפוד כבד אווז וקציצת טלה. כבד האווז היה נימוך ונמס בפה (תענוג גרגרני עילאי !!!)  וקציצת הטלה ,סוג של קבב עסיסי מלא טעמים וצנוברים,כל ביס ממנו היה פשוט הנאה גדולה.















המשכנו עם צלעות טלה שהיו על הגריל והיו עסיסיות ,מלאות שומן ובטעם נפלא, לא יודעת כמה זה מנומס אבל הכי כייף לאכול את זה ביד ולאכול הכל סביב העצם.















כמו כן הזמנו שיפוד כבש, כן אני מודה הלכתי על הכי מושחת שומני וטעים, דיאטה לא אצלי !
בשר הכבש היה רך וקיבל צריבה נהדרת מהגריל ותיבול מדויק, פשוט תענוג לחך.















קינחנו בתה עם נענע ובקאלווה מתוקה ליד. עיינתי בתפריט וראיתי מגוון של קינוחים אבל הייתי כבר מפוצצת מכל הסלטים והבשר. אני יותר טיפוס של אוכל מאשר מתוק, כשיש בשר טוב אני נוטה להתמקד בו ולא בסופלה השוקולד.
















לסיכום,הארוחה היתה מאד משביעה במסעדת אחלה, נהננו ממגוון עשיר של סלטים טריים (18 ש"ח לבן אדם),הבשר היה משובח, טרי ובתיבול מדויק, השירות קשוב וזריז, נראה לי שנפגש שוב במהרה כשיבוא לי חשק עז לבשר. 
המסעדה כשרה














מסעדת אחלה 
שדרות 157 חיפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה