יום חמישי, 18 בפברואר 2016

הרברט סמואל- עסקית צהרים 88 ש"ח * המקום נסגר *


הלוקיישן של הרברט  סמואל על חוף ימה של תל אביב הוא מן הטובים, הנוף שנשקף מהמסעדה בצהרי היום על הגלים הוא כביר , המסעדה מעוצבת בקפידה ובאחגנטיות ומעבר לאווירה ולפאסון באתי לראות ולטעום יותר נכון את האוכל לאחר עזיבתו המתוקשרת של רושפלד. הרברט סמואל היתה בין המסעדות החזקות בתל אביב, אני באופן אישי אף פעם "לא התלהבתי" יותר מדי מהמקום, הארוחה סבירה ולא מעבר,אף פעם לא הייתי בסעודת מלכים שגרמה לי להתפעלות עזה ורצון גדול לחזור שוב. לאחרונה עלה בי החשק לבדוק מה קורה עם הרברט סמואל אחרי פרישתו של רושפלד, בכל זאת המסעדה נחשבה לאחת המסעדות הטובות והנחשבות בעיר. מאז עזיבתו היתי מס' פעמים בעסקיות צהרים והיה די סתמי ולכן לא חזרתי מזה זמן מה. לאחרונה קראתי ביקורות שמשהו טוב קורה שם החלטתי לתת לעסקיות שמוגשות גם בסופ"ש ובמחיר שווה (כ-88 ש"ח) צ'אנס נוסף. אומרים שלכל בן אדם יש תחליף אז באתי לראות האמנם? בגדול מה שחסר זו יד טובה במטבח שתוביל את המנות במסעדה בבטחון ותוציא מנות שלא רק נראות טובות אלא גם טעימות שהשילובים יזרמו בהרמוניה לא רק על הצלחת. חומרי הגלם טריים וניתן לראות את היצירתיות במס' שיטות הכנה ובישול, שפע של פרודוקטים אבל משהו שם לא עובד, זה נראה טוב על הצלחת פחות מתחבר בפה, בטעם. אז המסעדה יוקרתית והאוכל מעוצב, הטעם קצת פחות. אז התיישבנו על הבר בצהרי שישי והזמנו עסקית שכללה ראשונה ועיקרית. מיד המלצרית פינקה אותנו בצ'ייסר מתקתק וורדרד מאפרול 

והגישה לנו סלסלת לחמים מפנקת (לחם מלא, פוקאצ'ה ולחם אגוזים) עם צלוחית ומטבל של שמן זית ובלסמי ופנכה עם זיתים שזכרתי מפעם שעברה שהיא לא כלולה בעסקית סופ"ש אלא כתוספת בתשלום בימי שישי, אף אחד לא טורח לציין (רק בגמר הח-ן, סלסלת לחמים 20 ש"ח , שלום!). 














אני הזמנתי ספיישל טונה אדומה, קרם חציל שרוף , טחינה ופלפל חריף, מנה מרהיבה ביופיה בזכות מריחות הקרם חציל השרוף אם כי  המנה היתה פיצית למדי.  על תלולית של טחינה הונחו חתיכות קצוצות של טונה אדומה ברוטב חמצמץ שהחמיא מאד לדג אך שוב הכמות היתה מזערית. חברה שלי הזמינה את הארטישוק הירושלמי- מרק ערמונים וכמהין. מרק שהיה עשיר בטעמו וסופר טעים.

 

המשכנו לעיקריות, אני בחרתי בפילה בורי - כרישות של חורף. הפילטים הונחו על תבשיל חורפי של כרישות עם טעם מאד דומיננטי של מרווה. הדג היה צלוי טוב ,היה לו  ראסט נהדר מלמעלה ורך מבפנים. המנה הוגשה עם יוגורט חמצמץ ולי היה חסר איזה תיבול איזה משהו שירים את המנה כי היא היתה יחסית חסרת טעם. על פניו המרכיבים מצוינים והשילובים טובים אבל משהו לא קרם וזה לא היה טעים או מסעיר, סביר.

בהמלצתה של הברמנית החביבה נאוה הזמינה עוף - ראייטה אדומה וחלפיניו ליים. המנה תוארה כסופר אקזוטית עם טעמים הודיים מובהקים, אחרי הכל זה היה רק עוף .הברמנית ראתה את חוסר שביעות רצונה של חברתי והמליצה לה להחליף למה שבא לי , אז היא לקחה דג כמו שלי, גם פה לא נרשמה התלהבות יתרה אבל טוב יותר מהעוף.




בתור חברת בייגלה אני זכאית לקינוח (כחלק מההטבות במועדון) הקינוח היה קוקוס עם קרם שוקולד לבן שלא היה מתוק מדי ועמוס מדי, היה דווקא  מתאים בול לסיום הארוחה (לא מכביד). אני חייבת לשבח את הברמנית לטובה שלא הפסיקה להשתדל לרצות אותנו וראתה שחברה שלי פוזלת לכיוון הנמסיס (פצצת שוקולד) של השכנים ליד בבר, החליטה לפנק אותנו בנמסיס ע"ח המקום שהגיע עם מריחות קרמל עם מלח ים אטלנטני. השילוב בין המתוק למלוח עובד מצוין.

לסיכום, ניתן לאמר שהיתה ארוחה סבירה בהרברט סמואל על אף המאמצים וההשתדלויות מטעמה של הברמנית,  האוכל הוגש יפה על הצלחת ונראה סופר מקצועי ומגרה אבל לא עמד במבחן הטעימה. השירות מאד מהוקצע, מוקפד ומחויך אבל לא נראה כי אשוב שוב וחבל, כי מה שחשוב לי בעיקר זה האוכל. 


הרברט סמואלקויפמן 6, תל אביב
03-5166516

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה