יום רביעי, 26 באוקטובר 2016

בראנץ' בקפה אירופה, ה- מקום להיות בו בסופ"ש


את קפה אירופה אני מכירה ואוהבת מזה שנים, מקום חמוד ושקק חיים בגוד וייב בבניין קטן בשד' רוטשילד, בלוקיישן מצוין אוכל טעים של השף שרון כהן  (מייסד מסעדת שילה האהובה והמוערכת). קפה אירופה מציע מטבח תל אביבי פתוח מטבח שעושה כבוד לפירות ים ודגים טריים, המנות בתפריט בינוניות שמתאימות בול ליד הדרינק. אני תמיד יושבת בחוץ בחצר האינטימית על השדרה ממש בכניסה  ואיכשהו תמיד יוצא לי לשבת מתחת לעץ העתיק, הבחוץ כ"כ מלבב ובאווירה כ"כ קלילה וזורמת,המוזיקה לא כ"כ חזקה ומשתלטת. בקומה השניה בר נוסף תוסס עם אותו אוכל מהמטבח. התפריטים מנייר, אין חלוקה למנות ראשונות ועיקריות. גודל המנות הוא ביניים וטוב לחלוקה. אוכל איכותי מאד במחירים סבירים יחסית לרמה. לאחרונה פתחו במסורת של בראנץ' בסופשים, מבחר מנות מרגשות ושונות מבד"כ במקומות אחרים בת"א ובמחירים ממש אטרקטיבים. כל שישי שבת החל מ11 בבוקר. ניתן למצוא בבראנץ' גם את קרפצ'יו הארטישוק המדהים שלהם (מנה עונתית ועזת טעם),אויסטרים, אגס בנדקיט ושינקן, שקשוקה קטאלנית עם נקניקיית עגל מפורקת ומולים, בורקס שרימפס וקוקי סאן ז'ק, סטייק אנג אגס ועוד גודיז מפרי ידיו של שרון כהן. כאמור אני כבר מכירה ואוהבת את המנות בקפה אירופה וגם בבראנץ' ניכר שימוש בחומרי גלם טריים מהים ובמקוריות במנות.



השירות נעים וקשוב, מלצרים היפסטרים שהאינטרקציה איתם נעימה והם יודעים להמליץ בבטחון על מנות מהתפריט וקולעים ממש בול לטעמך. אז בהמלצת המלצר החביב הזמנו תחילה קוקטייל בראנץ'- ויסקי, ג'ינג'ר ביר 29 ש"ח. קוקטייל מרענן מושלם לימות הקיץ לבראנץ' בפרט. חברתי הזמינה שקשוקה לבנה,כרישה מאודה בשמנת, פטריות מלך היער וטימין - 49 ש"ח. השקשוקה דמתה יותר לפולנטה מנחמת שעושה נעים וחם בבטן מאשר שקשוקה אבל היי מה זה משנה כי זה היה טעים. אהבתי במיוחד לנגוס בפטריות הגדולות והבשרניות שהיו מעל התבשיל שהיה במרקם קטיפתי ונעים בפה.





בהמלצת המלצר שהיה חד משמעי שזו המנה שאני צריכה להזמין (והוא צדק!) שרימפס רול וצ'יפס 59 ש"ח. לכמה רגעים חששתי שהמנה קטנה ולא משביעה אך לשמחתי טעיתי. הלחמניה היתה אוורירית ומילוי השרימפס היה נהדר, היה אפשר לנגוס קלות בצ'אנקים של השרימפס. מנה שמבוצעת כראוי, ביד בטוחה ובטעם נפלא. את שרון כהן אני מאד אוהבת- כבר אמרתי?







28.10.16 והנה אני שוב  בבראנץ', אמנם לא מזמן רק החלו את תפריט הבראנץ' והיה כ"כ טוב שהחלטתי  שנחזור בשנית. הגעתי ב14:00 בצהרי יום שישי, חברה שלי כבר חיכתה לי עם קוקטייל על הבר. עיינו בתפריט,לי היה ברור כבר מה נזמין, לה יש חיבה עזה לדגים ולי לסרטנים, היא הזמינה את הFISH  & EGGES -מנת ספיישל באותו יום במקום סטייק אנד אגס (בתפריט הרגיל)  ואני בחרתי בבייבי סופגניות עם בשר סרטנים. תחילה נשנשנו מהלחם הטרי שקיבלנו לשולחן עם פנכה של שמן זית ובלסמי וסלט יווני עד שהגיעו המנות,הסלט היה טרי ומרענן,עם זיתים,צלפים ועלי אורגנו טריים. פונקנו בקרפצ'יו ארטישוק איטלקי עם בלסמי ארומטי ופרמז'ן שיצא בטעות לאיזו הזמנה אחרת ואנחנו נהננו מן ההפקר. מנה מדהימה שהזמנתי אותה כבר פעמים רבות בעבר כשישבתי שם בערב,מנה עונתית ועזת טעם.

קיבלתי את המנה שלי די מהר,בייבי סופגניות עם בשר סרטנים. סופגניות מטוגנות שהזכירו לי ישר פריקסה אבל אווריריות יותר ובמרקם קליל עם מילוי של סלט סרטנים בתוכן. ריח מהים תמיד מעלה בי חיוך אוטמטי עם סיפוק גדול, והסופגניות הוי הסופגניות כ"כ קלילות שספגו את כל בשר הסרטנים, פשוט ללקק את האצבעות. חברה שלי קיבלה את הFISH & EGGES עם צ'יפס שהוכן במקום וסלט עגבניות מרענן עם כוסברה.


לסיכום, קפה אירופה יושב בציר מרכזי על רוטשילד עם לוקיישן מצוין, מוזיקה טובה ובאווירה קולית, החשבון יוצא ממש שפוי ביחס לאיכות המנות והרמה, קוקטילים בבראנץ' ב29 ש"ח בלבד. האוכל איכותי, טעים ומקורי והשירות מעולה. בקיצור, המקום הכי מגניב ונכון להיות בו בבראנץ' בסופ"ש.


קפה אירופה 

שד' רוטשילד 9 

תל אביב

03-5259987



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה