יום שלישי, 12 בינואר 2016

בית תיאלנדי, מוסד תל אביבי שלא מאכזב, תמיד קולע בול

הבית התיאלנדי הפך לשם דבר ומוסד בת"א, כמעט ובלתי אפשר אף פעם להזמין מקום בבית תיאלנדי אלא אם כן זה מס' ימים קודם, חס וחלילה להגיע ספונטני,צפו לזמן המתנה ארו שיכול להגיע גם לחצי שעה.הבית התיאלנדי, מסעדה שמצליחה כבר מזה 20 שנה ומגישה אוכל תיאלנדי אמיתי. תפריט עשיר שמציע טעימה רחבה מכל איזור תיאלנד ובדגש על מנות מבית/רחוב קלאסיות, אוכל בהשפעות מהמטבח הסיני,המלזי וההודי. אחת המסעדות הטובות של תל אביב ולו בכדי, היא אף פעם לא איכזבה אותי ואני תמיד יוצאת ממנה בתחושת של היי וחשק לעוד ( אולי זה מהאוממי? ) האוכל עשיר בטעמים, משלב מרקמים, צבעים וריחות מארץ רחוקה, שומר על אותנטיות וטעמים המקוריים מתיאלנד. המסעדה במראה תיאלנדי, הכל מצופה במקלות במבוק, אוירה ותפאורה רגועה ונעימה, השירות מצוין,זריז ומקצועני. מאחר ואני מ-א-ד אוהבת את הבית התיאלנדי וביקרתי  במקום אינספור  פעמים אז אשתדל לתמצת את המנו האהובות עלי במקום. כמו בכל סעודה בבית התיאלנדי אני מתחילה עם בירה  סינגה קרה וצוננת



ישנן מנות שכבר הולכות איתי בקבוע שאני בבית התיאלנדי כמו,פסה, שני ביסים, אטריות סומן, לברק מטוגן, נענע, כוסברה, שמיר, רוטב תמרהינדי פיקנטי, בוטנים וקליפת לימון עטוף בחסה משי. המנה כשמה כן היא,שני ביסים נהדרים של דג לברק טרי ועסיסי שמתובל בעלים ירוקים וצלוי ועטוף בחסה, המוגשים עם רוטב תמר הינדי מתקתק וחרפרף, יש להחזיק את זה ביד ולאכול כמו טורטיה, פיצוץ של טעמים בפה,קראנצ'יות מבפנים וטעמים חריפים ומתוקים. אושר !  בא לי מיד עד 20 לפחות !



מנה  ראשונה נוספת שהיא בגדר חובה בביקורי במקום, מורניג גלורי, פאק בונג פאי דנג, פאק בונג (בעונה) מוקפץ בלהבות עם רוטב "תאו תייאו". ירק אקזוטי, עלי "קאנה" (המכונה גם כברוקלי סיני). עלים שמזכירים מראה תרד מאודה. זה אמנם לא מצטלם טוב אבל זו אחת המנות שאני הכי אוהבת ומתמוגגת כל פעם מחדש. כביכול בסה"כ מדובר רק בעלים ורוטב ובכ"ז זה מרגש אותי כל פעם מחדש. העלים מוקפצים  עם שום ורוטב צדפות, שילוב של מלוח /מתוק וממכר ! מגישים סטיקי רייס לצד המנה שחייבים לטבול מכל הרוטב  המשגע הזה בצלחת. אני מכורה !!























כבר היתה פעם אחת שלא היה מורינג גלורי בפריט הראשונות ( אוי ואבוי ) אז "נאלצתי" להזמין את הפאד 
פאק קייאו, ירוקים מוקפצים, אספרגוס, ברוקלי "קנה" ועלי פאקצ'וי ברוטב שיטאקי ושום, גרסה דומה למורינג גלורי אבל עם ירקות ירוקים אחרים , בשרנים וקריספיים יותר ובמרקם אחר ושונה מעלי קאנה  אבל זה על אותו רעיון ואותו רוטב משגע שאי אפשר להפסיק לאכול !




















הפעם היה בא לי לנסות את רק בשר במסעדה הנ"ל , לא תבשיל וכ' לכן בחרתי ב"נאה יאנג" נתח בקר רך ועסיסי במיוחד (לא רזה) צלוי בדרך התאית בליויי רוטב חריף לא שגרתי וקצת סטיקי רייס. מדובר על בשר שומני ועסיסי, עשוי במידת מדיום ואדמדם מבפנים כמו שאני אוהבת ברוטב חריף אסיאתי משגע שאי אפשר להפסיק לנשנש עם הסטיקי רייס. 
הזמנו לעיקרית מנה שנראית לי מנת הדגל ובגדר חובה בבית התיאלנדי, גנג קייאו וון ,תבשיל חלב קוקוס בקארי ירוק עם חצילים תאיים,חצילי ערבה ועלי בזיליקום. מכורה לרוטב הזה (חלב קוקוס בקארי ירוק) יכולה לשתות את זה עם כף. חתיכות עוף שהוקפצו על מחבת לוהטת  ואז נוספו כלאחר כבוד לרוטב חריף ,מתוק ומשגע (ממכר!!!) עם ריח וטעמים מכפרי ליים ובזילקום תיאלנדי. מנה חלומית בעיני . מה שכן אני פחות מתחברת לחצילים התאיים, משההו במרקם שלהם לא אהוב עלי.














































מנה נוספת קלאסית במקום, פלה תקאיי ,לברק שלם מפולט פרוס ומטוגן ומעליו רוטב "פריק פאו" (מחית שרימפס ותמר הינדי,פיקנטי) ,למון גראס קצוץ ,בצל סגול, שום, אגוזי קשיו ובוטנים. חתיכות דג לברק שטוגנו קודם לכן והעור הפך לקריספי בשילוב רוטב חמוץ מתוק (תמר הינדי ושרימפס) בצירוף של קשיו ,בוטנים ,בצל ירוק ופטריות בשרניות מוקפצות. בסה"כ המנה הזו טעימה ודי אהודה במקום אך אני פחות מתחברת לאוכל מתוק ( תמר-הינדי) מתוק בעבורי רק בקינוחים ! הסטיקי רייס גם פה עזר לנגב ולטבול מהרוטב. 


















מנה נוספת שאני מזמינה לרב ,לאב פלה, לברק מטוגן קרוע עם נענע ,כוסברה, בצל סגול,שום חי, שבבי למון גראס ,פלפל חריף יבש ו"קאו קואה". קיבלנו הוראות מהמלצרית לאכול את המנה כמו טורטיה, פשוט לגלגל את עלי החסה  והתערובת שמעל שמורכבת מחתיכות דג לברק מטוגן עם עשבי תיבול, בצל סגול, שום ושבבי למון גראס. כל המרכיבים הנ"ל הופכים את הביס לקראנצ'י וחריף, טעים בצורה נדירה כזו שאני תמיד מגלגלת את העיניים ובורחת לי איזו אנחת רווחה.המלפפונים מוגשים ליד בכדי לרענן את החך מהחריפות.









 כשמזדמן לי לברוח מהעבודה טיפה מוקדם יותר אני נוהגת להזמין מקום מראש במסעדה (חובה!) לארוחת עסקית שמוגשת עד השעה 17:00, הדיל העסקי בבית התיאלנדי כולל שתיה, מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. דיל שווה. התפריט העסקי לא מכיל הרבה מהמנות הקלאסיות של המקום אבל בהחלט מעיד על השפע ומגוון המנות בתפריט תוך הצצה קלה לריחות, צבעים וטעמים שרוקחים במטבח היצירתי הזה. חברתי ואני בחרנו שתי ראשונות ויצאנו לדרך, הראשונה, מרק עם נתחוני עוף, אטריות אורז, ירקות, מעט שום. לא דומה לשום מרק ירקות שאכלתי בעבר, חתיכות העוף היו רכות והציר היה עשיר ושופע תבלינים מהמטבח האסיאתי ובחריפות עדינה מהשום, פשוט מרק שהוא חגיגה, נראה ונשמע רגיל אבל הוא ממש שונה וטעים. מנה ראדשונה נוספת בעסקית, פאד פאק גונג, ירק אקזוטי ושרימפס מוקפץ עם רוטב צדפות ושום. וכוסברה. על אותו משקל של המורינג גלורי (האהוב עלי הכי בעולם!) ירוקים מוקפצים ברוטב צדפות אך הפעם עם שרימפסים.



לעיקרית בחרנו בסיקונג מו ,400 ג' צלעות בשר לבן פריכות ומעל רוטב "לאו דנג",לצד תאי ברוטב צדפות , מרק פאפיה ואורז דביק. טוב, אלו הן הצלעות חזיר בין הטעימות בTOP 5 שלי.  בשר חזיר נימוך שנופל מהעצם עם ירוקים ברוטב (שובבבבבב) צדפות שאי אפשר להפסיק ללקק את הרוטב מהצלחת ולנגג שוב עם הסטיקי רייס.


ממשיכים עם מנה עיקרית נוספת , פאד קפאו לאד קאו , בשר קצוץ, עשבי תיבול ,פלפל חריף, בצל ,שום, "קפאו" ובזיליקוםמוגש על אורז עם ביצת עין מעל. סוג של בולונז תיאלנדי ,מנה תיאלנדית קלאסית מבשר טחון בטעמים אסייאתים, המשלבת חריף ומתוק, לגמרי מנת נחמה לאיזה יום חורפי .
 

קינחנו  עם הארטיקים התאילנדים המפורסמים. נענע וקוקוס,מקפא פירות משגע על מקל. 

לסיכום, אין כמו בבית התיאלנדי ,אחד המקומות הקבועים שאני נוהגת לבקר בהם מעת לעת שחשקיי לאוכל תיאלנדי משגע גואים, תמיד טעים שם ומוצלח, והשירות סופר תקתקני ומקצועי והאוכל מדהים.  

הבית התיאלנדי 
בוגרשוב 8, פינת בן יהודה
תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה