יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

קבב שהוא מוסד, עצירת חובה בשוק הכרמל. הקבב של שמואל




את שמואל אני מכירה כבר שנים בשוק הכרמל, דוכן קטן, עם ריח משכר של קבבים על הפלנצ'ה, כסאות בר גבוהים, צפיפות והמולה תמיד ליד. אתה נעצר אוטמטית במקום בגלל ההמולה ונשאר בגלל ריח המשכר של הבשר על הפלנצ'ה. שמואל התחיל את דרכו כדוכן קטן שהגיש קבבים מעולים, תמיד קיוותי שאוכל להספיק להגיע אחרי העבודה ולא יהיה כבר סגור כי ב17:00 הם היו כבר מתקפלים לצערי הרב. שמו של שמואל והקבב כבר נשמע למרחקים, הקבב של שמואל הוא בגדר מוסד אמיתי בשוק הכרמל. קבבים מבשר טרי של בקר וכבש שניתן לאכול לאכול בפיתה או בצלחת. הסוד הוא באיכות הבשר, בטריות, ביחס שבין הבשר לשומן. ניתן להזמין מנות קבב בקר או כבש, מעורב ירושלמי, סלטים וגם מרק.  הגענו לשוק ביום שישי בצהרי היום, המקום היה מפוצץ אנשים, הצלחתי למצוא 2 מקומות בפוקס על הבר, ריח הבשר על הפלנצ'ה הלוהטת ורעש צריבת הבשר גרמו למיצי הקיבה שלי להשתגע בזמן שחיכיתי בסבלנות למנה שלי שתגיע (הזמנתי קבב איך לא?!) המקום החדש של שמואל חמים ומוקפד בלב השוק, ישנה תמונה שתלויה במרכז המסעדה מהימים ששמואל עוד היה בבאסטה והתמונה הוגדלה לתמונת שחור לבן וכעת היא משמשת כטפט בקיר המסעדה, הכי אותנטי שיש.  אז מדוכן קטן עברו למסעדה קטנה ואינטימית ,הקבב אותו קבב באיכות מעולה, מעורר התפעלות, רק המקום השתנה במעט. מנת הדגל כמובן זה הקבב בפיתה פשוט חגיגהה (28 ש"ח), פיתה עמוסה בטחינה, פטרוזילה, סלט ירוק, חריף ולימון שעושה את כל ההבדל. אכלתי כבר  פעמים רבות את הקבב בפיתה הפעם חברתי ואני הזמנו את מנת הקבב בצלחת, הקציצות היו ג'וסיות מתובלות במדויק, טחינה בשפע ,סלט קצוץ וטרי ליד.

עם המנה מגיעה תוספת לבחירה אורז בסמטי עם אטריות בתערובת של ראס אל חנות או ירוקים צרובים מעולים על הפלנצ'ה. חלקנו באורז והירקות, זילוף הלימון מעל הירקות בפלאנצ'ה היה פשוט בגדר שיחוק, ירקות שקשה להפסיק לאכול מהם, הייתי מבסוטית לו היה לי ג'ארה מזה.
התוספות שליד הקבב: אורז בסמטי ואטריות עם תבלינים ראס אל חנות.

 ירוקים על הפלאנצ'ה עם הזסט לימון הזה מעל שמעיף לחלל (:

לסיכום,אין על הקבב של שמואל, ללא ספק אחד הטעימים והשווים, היה כייף לבוא בשישי בצהרים, לספוג את האוירה והמולת השוק למלא את הבטן ולפנק אותה עם קבב איכותי של שמואל, לא סתם אני חוזרת שוב ושוב.  חומרי גלם טריים, אוכל מוקפד (כן אפילו שהוא בשוק ולא גורמה) קצת ערק, או בירה ליד, וביננו מי צריך יותר ?


שמואלהכרמל 21 (פינת רבי מאיר)
6311650־03
ראשון ־ חמישי 11:00־18:00


שישי 11:00 ואילך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה