יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

פלימרקט, שמח וטעים בשוק הפשפשים *המקום נסגר *


פלימרקט,מסעדת שוק עדכנית, כן הטרנד לא יחלוף כזה מהר ותכלס אנחנו מתים על הקונספט הזה של מסעדות שוק מטבח עונתי, אוירת שוק,המולה ושמחה, צ'ייסרים של אלכוהול ופול מצב רוח טוב ובעיקר שיהיה שמח וטעים, אנחנו אנשים פשוטים , מה עוד נוכל לבקש ? לסוג בילוי נהנתי שכזה אני אף פעם לא אסרב. שוק הפשפשים הפך לא ממכבר למוקד עליה קולינרי, ססגוני ושמח, הפך לאחד ממתחמי הבילוי היותר שוקקים באיזור. בפלימרקט, בקיץ ניתן לשבת בחוץ באויר הפתוח ולספוג את אוירת השוק, עכשיו בחורף המרפסת מקורה ומחוממת ,המקום ענק ורחב ידיים ,בפנים ישנו בר גדול המשקיף על המטבח הפתוח ועל כל המתרחש שם, האורות עמומים בבר והאוירה סופר סקסית ואינטימית. ישנו גם חלל אחורי גדוש בשולחנות וסועדים ומפלס עליון שמקיימים בו ארועים פרטיים. המקום מעוצב כלופט ענק בעל מטבח פתוח בעיצוב מושקע ומוקפד (אלמנטיים ניו יורקים אורבניים מובהקים) והוויב בו שמח, המולה של שוק כבר אמרנו? התפריט יצירתי ממטבחי העולם (השפעות מהמטבח האסיאתי, איטלקי וים תיכוני). המוזיקה ברקע קצבית ונעימה בווליום נורמלי ולא מחריש אזנים. תחילה השקנו כוסות לחיים, מירב בחרה בקוקטייל ג'ין סלט ירוק, מלפפון, חסה ,כוסברה, בצל ירוק , פלפל חריף, ג'ין ולימון. קוקטייל מרענן שעם כל לגימה ממנו עשה חשק עז לסלט ירקות טרי כזה , חשק עזזזזזז. קוקטייל סופר מיוחד וטעים. אני בחרתי ברימוניטו, רום, נענע, לימון ומיץ רימונים. קוקטייל מתקתק.






למנה ראשונה בחרנו בטאטאקי ספיישל, טונה אדומה בקראסט פלפל שחור ושומשום שחור, ג'ינג'ר כבוש, בצל ירוק ווינגרט אסיאתי. נתחי טונה אדומיים,עסיסים וטריים בקראסט מפולפל, תיבול מדויק, חוסל חיש קל.

המשכנו עם סלט שרי וארטישוק, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, בצל סגול , צנונית , ארטישוק, גבינת פטה, שקדים וצ'ילי . ללא ספק הקוקטייל ששתינו (הסלט הירוק) פתח לנו את הצ'אקרה והחשק לירקות טריים. הסלט שהזמנו היה קליל ורענן  עם מרכיבים טובים ומוכרים כמו ארטישוק וזיתי קלמטה מלוחיים. אהבתי את הביסים הקראנצ'יים מהשקדים.

הפעם בחרנו במנה קלאסית, שרימפס קוקטייל, שרימפס, אספרגוס, קרם תירם, אבקת זיתים, כמהין ופרמז'ן. נתחיל בזה שאין דבר שאני יותר אוהבת משרימפסים על הפלנצ'ה שמקבלים את הטעם וריח החריכה (דבר שמגרה אותי בטירוף) מהפלנצ'ה, והפעם רביעיית שרימפסים שמנמנים שהונחו על פולנטה קרמית עם אספרגוס פריכיים. מנה נהדרת חשקתי בעוד 10 לפחות (:


ממשיכים עם ספיישל מולים ברוטב חלק קוקוס וקארי,אגוזי קשיו, מולים ברוטב חרפרף. היה קשה להפסיק לנשנש, אני כהרגלי ממשיכה ללקק את הרוטב מהכף עד תום.

הפעם הלכנו על מנת ביניים, ניוקי פירות ים, ניוקי בעבודת יד, ביסק סרטנים, שרימפס, קלאמרי,מולים ואספרגוס. הניוקי היו במרקם אוווירי וקל, ביסק סרטנים זה משהו ללכת שבי אחריו, מנה די טעימה ומאוזנת מבחינת טעמים.


למנה עיקרית הזמנו רביולו פתוח, קרם ארטישוק ירושלמי, דפי פסטה, זנב שור, ג'ינג'ר,צ'ילי, פטריות שימאגי, פרמז'ן ומח עצם. נאמר לי מהברמן החביב שזו גאוותו של השף, ופייר לו בכדי. אחרי הניוקי שהיו אמנם אוורירים היינו קצת מלאות וחשבנו איך להמשיך עם העיקרית אבל מנת הרביולי היתה קלילה יחסית. בשר זנב השור היה פשוט מצוין, בשר מפורק ורך שבושל ארוכות הונח על קרם ארטישוק עדין עם עלי פסטה מאד קלילים ברוטב טיפה מתקתק מעל. אהבתי את התיבול ושילוב הטעמים בין מתקתקות הרוטב,מעט חריף מהצ'ילי והפרמז'ן המלוח.

קינחנו במאלבי שהיה מתוק אבל לא מדי, היה במרקם ובמתיקות עדינה אני חיסלתי עד תום. דבר שבד"כ אני לא עושה עם קינוחים מאחר ואין משהו שיותר מבעס אותי מקינוח סופר מתוק שגורם לי לתחושת מתיקות יתר וכבדות. הקינוח היה ממש לטעמי , עדין כמו שאני אוהבת לא בדומננטיות יתרה וטוב שכך !



לסיכום, היה ערב שמח וטעים בפלימרקט באוירת שוק שמחה וצהלה, הכל בגוד וייבס, הרגשתי קצת תיירת לכמה שעות, השירות אדיב, נהננו ונחזור שוב לאיזה דרינק ואוכל שווה ליד.


פלימרקט
רבי יוחנן 8 שוק פשפשים יפו
03-62088262


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה