יום שני, 12 באוקטובר 2015

רפאלו,גיחה קטנה לחיפה, זכרון טעים מאיטליה


אמא שלי גרה בקריות ואני בתל אביב מזה כבר 11 שנה, כל פעם שאני מגיעה אליה אני בקווסט אחר מסעדה טובה לאכול בה צהרים עם חברים מהילדות, היעד המבוקש -מקום עם אוכל טעים ולא פחות חשוב באוירה טובה. אז שבא לי קצת להתנתק מההמולה התלאביבית אני משלבת גיחה לאמא וסעודה עם חברים. רבים מחבריי בצפון המליצו על רפאלו, מסעדה איטלקית בקסטרא שבחיפה, אוכל איטלקי ששווה להכיר ולטעום מקרוב, סניף שני (הראשון בקריון,סניף כשר).
המסעדה בעלת מטבח פתוח שניתן לראות את כל התהליכים בהכנת האוכל, חדר פסטה שקוף שמאפשר לראות את העבודה ב-LIVE תוך כדי התבוננות באפיית לחמים ופסטות מול עיניי הלקוחות. הסועד רואה בעצם מה הוא הולך לקבל, הכל טרי ומוכן ובמקום, מרגש מאד לראות את היצירה, טבח אחד שמכין את הניוקי במקום או טבח אחר שלש את הבצקים למאפים ולפיצות היישר לטאבון. כבר בכניסה קיבלנו סנגריה אדומה מהמארחת וכבר נכנסו ברגל ימין ובחיוך לתוך החלל הגדול במסעדה ובו שולחנות מעץ בשילוב מדפים עמוסים בפרודוקטים תוצרת איטליה (רטבים, קמח, שימורים של עגבניות ועוד).הזמנתי קוקטייל מוחיטו והוא בירת בוטיק "מלכה" (בהירה) השקנו כוסות לחיים, נשענו לאחור והתחלנו לעיין בתפריט הרחב כשברקע התנגנו שירים באיטלקית שהנעימו את האוירה.
המטבח הפתוח , טבחים בפעולה (:    


מוחיטו לי בירת מלכה לאדון 

התלבטנו איזה לחם להזמין לראשונה והיו מס' אפשרויות אז הלכתי על הגרסה נראה לי הכי מושחתת:
פסטצ'יני, מאפי בצק איטלקיים במילוי פסטו, מוצרלה , זיתי קלמטה ועגבניות מיובשות
הם נראים כמו בורקסים אך מבצק פיצה עם מילוי עשיר וגבינה שנמסה בפנים פשוט תענוג ממכר
( אבל מאד משביע, כדאי להשאיר מקום לטעום עוד מס' מנות מהמקום)

יש לי חולשה ללזניות וקנלוני, לדפי פסטה עמוסים בגבינות ורטבים לכן אין מצב שאני במסעדה איטלקית ולא מזמינה אחת מהמנות האלו, הן נראות בעיני הכי מנחמות ומכילות כ"כ הרבה זכרונות ושפע מהמטבח האיטלקי שמסתתר בתוך עלי פסטה ומעל איזה רוטב משגע שמבעבע  זה מה שעושה אותי מאושרת ומחויכת.בחרתי  למנה ראשונה את הקנלוני קרם פולנטה ברוטב חמאת מרווה ויין לבן. קנלוני רך במילוי פולנטה נעימה ברוטב לימוני משגע , חיסלתי את המנה עד תום. מנה חלומית , בגדר חובה להזמין !

אהבה נוספת של , זה פירות ים, החלטתי גם פה להתפרע ולהזמין איזו מנה מפנקת מהים. אינסלטה קלאמרי , קלאמרי צרוב, פלפל קלוי, ניוקי קריספי,זיתי קלמטה, בצל סגול, שרי צבעוני, ורוקט על מצע גבינת כבשים בייצור ביתי. סלט משגע בזכות שילוב טעמים בין קר לחם , הקלאמרי שנצרב על הפלנצ'ה שהונח על סוג של לאבנה גבינת שמנת עשירה עם ניוקי פריך, זיתי קלמטה מלוחים, עלי רוקט ובצל סגול שתרמו לרעננות וטריות של המנה. מנה מאד מוצלחת בעיני.

עוד לפני שהמשכנו בעיקריות  קיבלנו באדיבות מהמלצרית מרענן חך: סורבה קוקוס טעים. אני למתנות והפתעות לא אומרת בד"כ לא.

המשכתי עם הכיוון מהים והזמנתי את השרימפס אספרגוס וזעפרן ,שרימפס ואספרגוס ביין לבן, ארטישוק וזעפרן בתוספת אורז בר. השרימפס שחו ברוטב עשיר שדרש לחם לניגוב, מסוג הרטבים שאפשר ללקק בכף גם אם אין לחם בנמצא, וכמובן שהיה בנמצא מאפה לניגוב וגם אורז בר שהשתלב טוב עם המנה.

כמו כן הזמנו את הדניס ארטישוק ,פילה דניס ברוטב יין לבן, חמאה, ארטישוק, עגבניות שרי, צלפים,אנשובי,זיתי קלמטה ובזיליקום מוגש על מצע אורז בר. בשר הדניס היה לבן דבר שהצביע על כמה שהוא טרי ,רך כמו חמאה, צרוב מלמעלה ושמר על קריספיות ורך מבפנים, ברוטב יין לבן עם אנשובי, ארטישוק וצלפים שיצרו את הרוטב לנפלא, שוב הדגש על טעמים לימוניים, שאני מ-א-ד אוהבת (כמו במנה הראשונה של הקנלוני עם הפולנטה ברוטב לימוני). המנה אולי לא הצטלמה טוב, אבל היא חוסלה ולוקקה עד תום.

אמנם כבר היינו שבעים בטירוף אבל חייבים  לקנח איזה ביס או שניים ממשהו מתוק, מכל ההמלצות של המלצרית הטירימסו נשמע קליל ומענג : טירמיסו, קרם מסקרפונה עם בישקוטים טבולים באמרטו ואספרסו .מנה טעימה , טירמיסו במרקם קרמי משגע עם חתיכות בישקוטים גדולות טבולות באמרטו ואספרסו. וגם קנלוני במילוי קרם אמרנה ושברי פקאן מסוכר, על מצע קרם מסקרפונה ופירות יער
הקנלוני היו קריספיים במילוי קרם מתוק ומוצלח עם דובדבני אמרנה בפנים ורוטב פירות יער חמוץ מתוק מסביב. 

לסיכום,היה לי העונג להכיר את רפאלו מקרוב, מטבח איטלקי באוירה טובה ונעימה,שירות מקצועי ויעיל, אוכל טעים ובמנות גדולות. בהחלט נראה כי אשוב שוב בביקורי הבא בחיפה.

רפאלו
פלימן 8, קניון קסטרא, חיפה
04-6208757



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה