יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

דלידה, חמארה כייפית בשוק לוינסקי


דלידה הינה חמארה אירופאית לאוהבי האוכל, אלכוהול, שמחה והאירוח והיא גם קרובה למקום מגורי שבשוק לוינסקי ולכן אני מרבה להפגש עם חברות אחרי העבודה מה גם שיש להם עסקית מופלאה , כל התפריט ב50% בין השעות 18:00 ל20:00 , בדלידה המנות קטנות לכן מומלץ לחלוק במספר מנות ולהנות מהמגוון. אוכל אירופי, באורינטציה ים תיכונית ובאוירה של חפלה שמחה והמולה . אלכוהול מצוין, קוקטיילים ובירות בקנקים של חצי ליטר ויותר ותפריט שמחולק למנות קטנות ובינוניות בגודלן.







מאחר וזה מתחת לבית שלי (במתחם שוק לוינסקי שהפך להיות תוסס וצבעוני) אני מרבה לבקר שם המון אז ארכז את כל מה שאכלתי ובאמת שהכל שם טעים,יד נפלאה יש שם לשף , המקום תוסס ובקבוע מגיעה מלצרית ומחלקת צ''יסרים של וודקה ואפרול און דה האוס, דבר שמוסיף לאוירת האחוקים והשמחה במקום כיאה לחמארה.  תמיד שאני שם אז בא לי על איזה ניגוב ככה בקטנה , לאבנה שאני פותחת איתו את הערב,קפרזה מקומית,לבאנה בקר וכבשים תוצרת החמארה מרקם נעים של לאבנה עם נגיעות של עגבניות מרוסקת מעל ואני תמיד מבקשת את הפלפל צ'ומה של המקום שטיפה חריף והולך מצוין עם הלאבנה, לחם טרי ליד ,אין טעים מזה.

צריך גם להתרענן באיזה סלט,הקבוע שלי,סלט זוקיני נא ,ארטישוק רומאי ,שרי ,זיתי טאסוס ,בצל סגול , רוטב פלפלים וגבינת באפלו ,אורגנו טרי סלט ברוטב נהדר עם גבינת באפלו ומליחות מזיתי הקלמטה, ארטישוק חמצמץ וזוקיני טרי.

סלט נוסף שהזמנו והתאכזבנו ,סלט קולורבי אפוי, דור בלו, טפנד תפוחים, שקדים ונענע, קצת איכזב אותי מאחר והירקות היו טריים ורענניים אבל היה חסר איזה רוטב שיקפיץ את הסלט כי הוא קצת תפל.

מנה מהספיישל, ספיישל קלמרי שצרוב על הפלנצ'ה עם ביצה קשה מגוררת מעליו.

מנה שאני תמיד מזמינה זו מנה די אהובה עלי רביולי שרימפס וסרטנים ,ציר סרטנים ופסטיס וירוקים כלשהם' מילוי בשר סרטנים ושרימפס בציר סרטנים מוגש עם חלבון כבוש שאני ויתרתי עליו. כמות נדיבה של בשר סרטנים ושרימפס  בתוך המילוי שנקצצה בגסות ,הרוטב עשיר ומשגע בציר סרטנים ופסטיס. יש למנה הזו ריח של ים בגלל הסרטנים ואני מתה על זה.


מדי פעם יש קציצות דגים בספיישל שאני אף פעם לא מוותרת עליהם,קציצות דג לוקוס עם קלמרי בציר סרטנים סמיך ומשגע. אני חובבת פולנטה ידועה לכן החלטתי לדגום גם פה פולנטה מתירס טרי ושמן כמהין מוגשת עם ראגו פטריות ופרמז'ן ,פולנטה רכה ומנחמת.

אחת מהמנות הקבועות שלי במקום, טרטר דג ים, צנונית, צ'ילי , עגבניות שרי , בצל סגול , צ'יפס במיה ויוגורט עזים ,אוהבת את השילוב בין הדג הנא לחמיצות של היוגורט ויש איזה עקצוץ מהפלפל החריף ויש גם קראנצ'יות מהבמיה מנה די מוצלחת.

בגזרת הפחמימות הזמנו טורטליני רכים במילוי גבינה עם רוטב במרקם עדין.

טורטילני ריקוטה,מנגולד,חמוציוות ופיסטוק בחוץ, שיטאקי טריות, שרי שרופות, חמאת מרווה,ירוקים ופרמז'ן. טורטליני שמולאו בריקוטה ביתית, מנגולד, חמוציות ופיסטוקים,מילוי מתוק ברוטב חמאת מרווה עדין.

אחת מהמנות הטובות של המקום היא : סמבוסק זנב שור, בשר זנב שור נימוח שהתבשל הרבה שעות ונעטף בבצק סמבוסק ששומר על עסיסיותו, מוגש בציר בשר ונגיעה של קרם פרש עדין , המאפה שוחה ונעטף בכל הציר הזה וזה פשוט חלומי ,מנה שהיא בגדר חובה במקום.

מנה שלאחרונה נכנסה לתפריט,פרנץ' טוסט שמעליו,ערמונים ברוטב יין אדום והיביסקוס , מח מעצם שלמה וקרם ארטישוק ירושלמי עם כמהין.

מנה נוספת שאהובה עלי זו מנת הרביולי כינורות במילוי כנפיים ויוגורט ברוטב ציר עוף ויוגורט מיובש ומעל גרגר נחלים. מדובר על שליישית רביולי קטנים אל דנטה עם מילוי עוף ויוגורט עזים. הרביולי נעטף בציר עוף שצומצם עם יוגורט מיובש שילוב  מטריף בין העוף לחמיצות של היוגורט וגרגר הנחלים שטרי וחמצמץ שנותן את הטון, מנה בהחלט מומלצת.

לסיכום, דלידה היא אחלה מקום לבלות בו את הערב בין אם זה מיד אחרי העבודה או בערב מאוחר יותר שקצת מחשיך, האוירה ססגונית ותוססת בוייב חיובי, השירות מצוין והעסקיות מאד משתלמות במחיר, 50% על כל התפריט בין 18:00 ל20:00 בערב  ותמיד מפנקים שם בצ'ייסרים.



דלידה
שוק לוינסקי, זבולון 7
תל אביב יפו
03-5369627

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה